اولین هیلتی کجا ساخته شد؟

اولین هیلتی (نصب شده) در ساخت تونلی بین شهرهای مودان (فرانسه) و باردونکیا (ایتالیا) در سالهای 1857-71 مورد استفاده قرار گرفت. این ماشین ها توسط مهندس Germain Sommeyer طراحی شده اند. بعدها، گئورگ لاینر اولین هیلتی قابل حمل را اختراع کرد که طراحی آن از بسیاری جهات شبیه به طراحی یک هیلتی مدرن بود.

در دهه 30 قرن بیستم، اولین هیلتی هیلتی ها در کشور ما ظاهر شد. احتمالاً، همه الکسی استاخانوف، معدنچی معروف اتحاد جماهیر شوروی را می شناسند، که کل کشور از شاهکار او اطلاع داشت (پیشرفت بیش از حد طرح استخراج زغال سنگ – برای شیفت، استاخانف و دستیارانش به جای 7 تن زغال سنگ 102 تن زغال سنگ استخراج کردند). از این گذشته، تجهیزات جدید، یعنی هیلتی های قدرتمند، نقش زیادی در این رویداد داشتند. استاخانوف پس از مرگ یک بنای یادبود در منطقه لوگانسک ساخته شد، جایی که معدنچی با یک هیلتی بر روی شانه اش به تصویر کشیده شده است.

به دلیل گران بودن ابزار صنعتی افراد ترجیح میدهند ابزار را اجاره کنند

مردی که با هیلتی کار می کند

بله، و در نیازهای خانگی، گاهی اوقات می تواند مفید باشد (مثلاً یک استاد خانه ممکن است نیاز به جابجایی درب خانه، از بین بردن دیوارها یا شکستن خاک یخ زده داشته باشد).

هیلتی هیلتی چیست؟

هیلتی هیلتی ابزاری است که وظیفه اصلی آن تخریب مواد بادوام مانند آسفالت، سنگ، بتن، سازه های آجری، خاک یخ زده است. طراحی این دستگاه را به عنوان مثال یک هیلتی هیلتی ساده پنوماتیکی در نظر بگیرید. این یک دستگاه پیستون ضربه ای است که تحت تأثیر هوای فشرده کار می کند. مکانیزم توزیع هوای ویژه، انرژی هوای فشرده را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند که فعالیت درامر را تضمین می کند. به طور کلی، ساختار یک هیلتی هیلتی بسیار شبیه به ساختار یک سوراخ کننده است، اما مکانیزمی برای حرکات چرخشی بیت وجود ندارد. عملکرد اصلی این ابزار یک ضربه قدرتمند است. قسمت کار یک پیک است که می تواند اشکال مختلفی داشته باشد (کلاغ، کاردک، اسکنه).

 

هیلتی هیلتی ها حرفه ای و خانگی هستند. تعلق دستگاه به یک یا گروه دیگر با شاخص هایی مانند قدرت، نیروی ضربه و فرکانس ضربه تعیین می شود. از نظر وزن، تمام هیلتی ها را می توان به سبک (تا 6 کیلوگرم)، متوسط (تا 10 کیلوگرم) و سنگین (تا 30 کیلوگرم) تقسیم کرد. اولی برای کارهای یکباره و دوره ای در نظر گرفته شده است، دومی برای کارهای افقی عالی است و سومی برای کارهای زمینی که به قدرت تجهیزات ویژه نیاز دارد.

 

اساساً برای برچیدن سازه های ساختمانی از هیلتی استفاده می شود. اصل عملکرد آن این است که اسکنه یک ضربه از مکانیسم دریافت می کند و آن را به پایه قابل تخریب منتقل می کند. ساختار داخلی و پارامترهای فنی این ابزار تعیین کننده نوع درایو است. این هیلتی با هوای فشرده، بنزین یا برق کار می کند.

 

بسته به نوع انرژی مورد استفاده، انواع هیلتی های زیر متمایز می شوند:

 

هیدرولیک

پنوماتیک

گازوئیل

برقی

 

هیلتی های بادی

طراحی چنین هیلتیی در قسمت اول مقاله توضیح داده شد. یک کمپرسور ویژه هوای فشرده را از طریق یک شیلنگ لاستیکی تامین می کند و دستگاه ضربه ای ابزار را به حرکت در می آورد. ابزارهای پنوماتیک معمولاً وزن سبک، به اندازه کافی فشرده و برای کارهای طولانی مدت ایده آل هستند. مزیت مهم این گونه ابزارها امکان استفاده از آنها در مکان هایی با رطوبت بالا، گرد و غبار زیاد و در شرایط خطرناک آتش سوزی است.

 

بریکرهای هیدرولیک

اینها ابزارهایی هستند که از ایستگاه های پمپاژ هیدرولیک به عنوان محرک استفاده می کنند. درایو هیدرولیک چندین مزیت دارد. اولا، چنین درایو بسیار سبک تر از کمپرسور برای ابزارهای پنوماتیک است. فشرده بودن درایو و خود هیلتی به شما امکان می دهد در مکان های تنگ و صعب العبور کار کنید. ثانیاً ، چنین هیلتی هایی صدای بسیار کمتری تولید می کنند ، اگزوز وجود ندارد. مجموعه درایو هیلتی به شرایط آب و هوایی، رطوبت و گرد و غبار حساس نیست. ثالثاً، چنین ابزاری کارکرد آسانی دارد، نیازی به هزینه های ویژه مواد ندارد، قابل اعتماد و بادوام است.

 

هیلتی های بنزینی

چنین مدل هایی دارای مزایا و معایب خود هستند. با استفاده از موتور سوختی، دستگاه ها بسیار متحرک هستند، که در شرایط کاری خاص مهم است، در عین حال آنها دائماً به سوخت نیاز دارند، سازگار با محیط زیست نیستند و صدا و لرزش زیادی تولید می کنند.

 

ایندکسر