نکته مهم: رواداری ناکافی می­تواند باعث قفل شدن پیستون در داخل سیلندر شود. 3. در برخی موارد نادر، نشت زیاد بنزین در سر پیستون، باعث خشکی رینگ شده و در نهایت در محفظه بوش خوردگی ایجاد می شود. اگر روانکار درست و استاندارد و مناسب موتور را استفاده کنید، از فشار آوردن بیهوده به موتور و نگهداشتن آن در دورهای بالا برای مدت طولانی بپرهیزید، از دنده معکوسهای ناگهانی که باعث ایجاد تنش شدید در اجزا میشود بپرهیزید و سیستم خنککاری (فن و رادیاتور و کولانت و ترموستات و واترپمپ) را بهصورت مرتب کنترل کنید، مطمئن باشید که اجزای داخلی موتور و بهخصوص پیستون و شاتون و رینگ پیستون و گژنپین عمری بسیار طولانی خواهند داشت. فرهاد مجیدی هنوز نتوانسته شعاع حرکتی و پست مناسب امین قاسمینژاد را پیدا کند و اوضاع برای بقیه مهرههای هجومی تیم هم اصلا خوب نیست. وقتی که پیستون و رینگ و بوش خودرو آسیب ببیند، فشار کاهش پیدا می کند. همانطور که میدانید، اگر پیستون و بوش فرسوده بشوند یا بشکنند، روغن شروع به نشت در محفظه احتراق خودرو می کند. 3. رینگ مانع از ورود روغن موتور به محفظه احتراق می شود.زیرا در اینصورت موتور دچار روغن سوزی شده و دود آبی از اگزوز خارج می شود.

سیستم هوارسانی نهتنها سیلندرها را با هوا پر میکند، بلکه گازهای خروجی را نیز بهطور دقیق و کنترلشده به خارج میفرستد. هوا از دریچه های ورودی وارد و از دریچه خروجی پس از هر بار احتراق خارج میشود. علت رایج دیگری که برای این کار وجود دارد انبساط بیش از اندازه پیستون در محل خروج دود است اما این حالتی بیشتر در سیلندرهایی اتفاق می افتد که بر روی دهانه خروجی آنها پل زده شده است . 1- پیستون های چدنی : این پیستون ها بیشتر در گذشته ساخته میشدند و دارای خاصیت لغزشی بهتر و انبساط کمتر میباشند . در بیشتر خودرو ها بر روی هر پیستون ۳ عدد رینگ قرار دارد، فقط در مورد خودرو های آمریکایی ۴ عدد رینگ بر روی هر پیستون قرار می گیرد.متریال استفاده در شده در فرایند ساخت بوش و پیستون الدورا طبق نقشه های کارخانه اصلی می باشد و در آن نیز از مولیبدن استفاده شده است که در برابر گرمای گاز مقاومت بیشتری ایجاد کرده است. کار رینگهای روغن این است که پخش روغن روی جدار سیلندر را کنترل کرده و از مصرف غیر ضروری و اضافی روغن جلوگیری نمایند. کار رینگ های روغن این است که پخش روغن روی جدار سیلندر را کنترل کرده و از مصرف غیر ضروری و اضافی روغن جلوگیری کنند.

این شرکت چندین نمونه از موتور دیزل و بنزین سوز را رونمایی کرده است که امکان استفاده در وسایل نقلیه مختلفی از جمله وسایل نظامی و شهری را دارد. Achates ادعا میکند که موتورهای این شرکت در حدود 30 تا 50 درصد به نسبت نمونه های رایج و 4 زمانه بنزینی و دیزلی عملکرد بهینه تری دارد و در حدود 10 درصد ارزان تر از یک موتور V6 سوپرشارژر قیمت دارد. به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، این عضو متحرک که یک سر آن داخل محوطه سیلندر است و از پایین به وسیله شاتون به میل لنگ متصل شده است، پیستون نام دارد. سوخت بین دو پیستون مشتعل میشود و در نتیجه حرکت پیستونها درون سیلندر خود هر دو میل لنگ را به چرخش وا میدارد. این موتور از احتراق به روش فشرده سازی سوخت پیستون نیسان 2000 (CGI) بهره میبرد. این آزمایشگاهها مجهز به میکروسکوپ، پولیشر سختی سنج، تست ضربه، پیرومتر، ضخامت سنج روکش، تجهیزات متالوگرافی و … از آنجایی که رینگ پیستون و بوش ، علائم خرابی مشترکی دارند با انجام این تست میتوانید مطمئن شوید که مشکل از رینگ پیستون جا سوپاپ دار پیستون می باشد. همچنین با تماس کاملی که با دیواره سیلندر برقرار میکنند هنگام پایین آمدن پیستون، این دیواره را از روغنهای روانکننده پاک کرده و مانع از ورود روغن به محفظه احتراق میشوند.

رینگ ها در یک نقطه بریدگی دارند در نتیجه می توان آن ها را برای نصب روی پیستون باز کرده و سپس در هنگام قرار دادن پیستون در سیلندر آن ها را جمع کرد. در شکل پایین ، شیارهای سوپاپ ایجاد شده در یک پیستون گنبدی شکل را می بینید. در پایین پیستون ، سوراخی در جهت عرض پیستون ایجاد شده است ، این سوراخ جهت اتصال پیستون به شاتون ایجاد شده است. شمع، این مخلوط را با جرقه ای کوچک منفجر می کند و انرژی حاصل، موجب حرکت پیستون به پایین می شود. 1. متراکم کردن مخلوط هوا و سوخت (بدون اینکه این مخلوط از کنار پیستون فرار کند) و آماده کردن آن برای انفجار. در واقع با فشرده سازی سوخت و هوا گرمای مورد نیاز برای مشتعل شدن را فراهم میسازد. این سه قطعه دائما با یکدیگر در اصطکاک هستند و معمولا بر اثر کارکرد بالای موتور فرسوده می شوند.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد پیستون هورنت لطفا به بازدید از وب سایت ما.

ایندکسر