پیستون از آلیاژ آلومینیوم ساخته می شود (آلیاژ آلومینیوم مخلوطی از آلومینیوم و فلز های دیگر است)،زیرا فلز سبکی است.وزن هر پیستون در حدود 450/0 کیلو گرم (1پوند)است.دامنه یا این که نصیب پایین پیستون را می تراشند تا هم وزن آن کاهش یابد و نیز جا به جهت وزنه های تعادل میل لنگ باز شود. هنگامی که شاتون و بغل یاتاقان بیش از حد لق باشد، سربزرگ شاتون موجب شکستگی شاتون شود و هنگامی سایش یاتاقان سربزرگ شاتون بیش از حد باشد سبب ساز انحراف شعاعی شاتون می گردد و لرزش و پیچشش که ساخت می‌گردد منجر شکستن شاتون و موجب تولید ضرر متعددی به موتور میگردد و در صورتی که به موقع متوجه همین مشکل نشود و ماشین را خاموش نکنید ممکن میباشد منجر شکسته شدن جداره سیلندر شود و نیاز باشد که تمام تیم سیلندر و موتور ماشین تعویض شود، چونکه تعمیر سیلندر کاری هزینه زیادی داراست و پردردسر میباشد و تنها به جهت زمانهایی که زخم کم باشد مناسب است وگر خیر به هیچ عنوان همین کار سفارش نمیشود، تحلیل و ترازو گیری یاتاقان سر تبارک شاتون در هر توشه باز و بسته کردن موتور موجب تشخیص به موقع و پیشگیری از آن شود. در این طریق به جهت کنترل انبساط حرارتی پیستون از طرز تقویت کردن یا دو فلزی کردن قسمتی از پیستون که در معرض حرارت بیشتری قرار دارد، استفاده میگردد. به این عامل طریق های زیر را جهت جلوگیری از انبساط پیستون به عمل می برند. در همین شیوه بازه زمانی بدنه پیستون را به جای آنکه به رخ دایره بسازند. علاوه بر این‌که کل کارداران تولید ذوب شدگی در پیستون میتوانند منجر ناکامی و ترکخوردگی آن نیز شوند، عوامل دیگری هم در پیدایش این ایراد نقش دارند. حلقه های پیستون علاوه بر فشرده نمودن مواد احتراق در بالای پیستون ، مانع رخنه روغن روانکار از ذیل پیستون به باطن گوشه و کنار احتراق هم می شوند ، در غیر همین صورت ، روغن موتور به داخل محفظه احتراق رخنه کرده و باعث روغن سوزی موتور اتومبیل می شود. همانگونه که ملاحظه می شود با وجود حاشیه شیبداری در نصیب بالایی حلقه پیستون، زمانی که پیستون و رینگ به سمت بالا حرکت می کنند، حلقه بر بر روی لایه روغن بر روی جداره سیلندر لغزیده و از جارو نمودن روغن به سمت محیط احتراق خودداری می شود، درحالیکه زمان حرکت رینگ و پیستون به سمت پایین، توسط لبه تیز رینگ، روغن ها از روی دیواره سیلندر جارو شده و از طرز جا رینگی و ترک ها و شیارهای جا رینگی به باطن پیستون و نهایتاً به داخل کارتل جهت دهی می شود. دربین پیستون و دیواره سیلندر آب بندی محکمی وجود دارد. 3. وجود یک گاید اضافی طراح را به جهت ایجاد جکهای با کورس بلند،متقاعد می سازد. روغن اضافی بعد از نحوه بریدگیهای بر روی رینگ به مخزن روغن داخل پوسته موتور برمی­گردد. لوله پیستونی، در کنار لوله سیلندری هیدرولیک یک عدد از مهمترین بخش های موتور اتومبیل را تشکیل می دهد. فلز اینوار آلیاژ فولاد نیکل دار هست که از 36% نیکل ، 8/63% آهن ، 2/0 بهینه سازی سایت کربن تشکیل می شود.این آلیاژ در حرارت های دوچندان حساس انبساط دوچندان پاره ای می باشد و لذا از انبساط پیستون آلومینیومی پرهیز می کند. عملکرد پیستون در اتومبیل این است که به عنوان یک پلاگین متحرک در سیلندر کار کرده و قسمت پایینی محفظه احتراق را تشکیل دهد. در این وضعیت که دیواره یا مرحله جانبی حلقه به شکل شیبدار ساخته شده است، باید حاشیه تیز رینگ پیستون به سمت ذیل باشد تا هنگام بالا رفتن پیستون، همین رینگ برروی لایه روغن موجود بر بر روی دیواره سیلندر لیز خورده و از جارو کردن روغن های جداره سیلندر به سمت محیط احتراق پرهیز کند و در زمان ذیل رفتن پیستون، حاشیه تیز حلقه که به سمت ذیل هست نظیر حاشیه یک چاقو عمل کرده و روغن های موجود برروی جداره سیلندر را تراشیده و به باطن پیستون و نهایتاً کارتل ارسال می کند.این مدل رینگ ها باید به تیتر دو‌مین رینگ کمپرسی گزینه به کارگیری قرار گیرند . پله خارجی بایستی به سمت تحت بوده تا مانند حلقه جور c کار کرده و این نوع حلقه نیز در دومین جارینگی گزینه به کار گیری می گیرد . دمایی که در این پروسه ایجاد می شود، 2200 پیستون سازی تبریز استخدام رتبه سانتیگراد است. در این حالت که رینگ کلیدی پله خارجی است. در این شرایط شیار حلقه پیستون شیبدار بوده البته حلقه اصلی جهت خاصی به جهت نصب نمودن نبوده و می توان به رخ دلخواه آنرا کارگزاری کرد . خودروهایی که دارای زمانبندی (تایمینگ) سوپاپ متغیر هستند، برای دوری از بازخورد سوپاپ حساس تاج پیستون شیارهایی روی آن ایجاد میکنند. هنگامیکه تاج پیستون به رنگ خاکستری در امده میباشد نشان دهنده این می باشد که موتور داغ کرده است . ولی در بعضا موتورها مانند موتور پراید، به واسطه دسته جانمایی پیستونها و سوپاپها، حتی درصورتیکه تسمه تایم در به دور بالا نیز غالب شود منجر عکس العمل همین دو عضو به هم دیگر نمی‌شود اما در بخش اعظم خودروها مثل خودروهایی که از موتورهای پژویی استعمال میکنند، در صورتی که همین واقعه بیافتد بی تردید خساراتی سنگینی به موتور وارد خواهد شد. بیش از 60 درصد اصطکاک درون موتور از حرکت مجموعه پیستون ناشی می شود ، بنابراین همین قسمت از اصلیترین بخشهای تمرکز به جهت بهبود عملکرد موتورها است. و d و f : در همین حالات هر دو سمت حلقه یکسان بوده و طرز نصب این مدل حلقه اهمیتی ندارد. وقتی که شما همین مقاله را دوست داشتید، مایل به دیتاها بیشتری در رابطه اهمیت پیستون تبریز پراید وب وبسایت خویش باشید.

ایندکسر