واشر سرسیلندر تیبا از همین مارک، بیش از ۱۶۰ هزار تومان قیمت خورده است. به منظور پیشگیری از نفوذ آب سردکاری شده به محفظه کارتل، از واشر نازکی که فلزی نباشد، استفاده می کنند. این عیب در اثر کارکرد موتور و احتراق سوخت و هوا در محفظه سرسیلندر پژو 2000 ایجاد می گردد. این سیلندرهای موتور همان سرسیلندر چری کویین محفظه احتراق هستند. در واقع همان پیچش و تغییر شکل در اثر حرارت بیش از اندازه را سوختن می­گویند که معمولا منجر به تعویض سرسیلندر می­شود. پس از نصب خودرو ، تمام مدل ها وارد شدند تا اینکه کرمان موتور در سال 1996 آن را مجدداً راه اندازی کرد. از معایب دیگر این نوع بلوک ها عدم تطابق جداره کانال روغن از پایین تا بالاست که موجب نشت روغن به سطح روی سیلندر و ایجاد روغن ریزی در داخل و اطراف موتور می گردد. قطعهای ساخته شده از مس و فولاد است که بین بلوک سیلندر و سرسیلندر قرار میگیرد و به بلوک پیچ میشود. در موتورهای خطی، سوپاپها معمولا در یک ردیف قرار دارند. این موتورها سنگین ، کم سرعت ، دارای یک یا چند سیلندر و از نوع دوزمانه یا چهارزمانه بودند.پیشرفت بیشتر موتورهای دیزل ، تا توسعه سیستمهای پیشرفته تزریق سوخت در دهه 1930 طول کشید.

سرسیلندر کامل پراید
سر سیلندر بخشی از موتور است که بسته به مدل از مواد مختلفی ساخته شده است: اغلب چدن یا آلیاژ آلومینیوم است. سیلندرهای ابتدایی که ساخته می شد از جنس چدن بود که تقریبا از مقاوم ترین آلیاژهای ممکن برای ساخت این قطعه محسوب می شود اما بعدها به دلایلی چون کاهش وزن موتور و کمک به سیستم خنک کننده موتور جنس سیلندر را از آلیاژهای سبکتری مثل سرسیلندر جک j5 آلومینوم ساختند . در ساخت سرسیلندرهای امروزی به طور گسترده از آلیاژهای چدن و آلیاژهای آلومینیوم استفاده میکنند، هر چند در ساخت قطعات خودرو و به طور کلی قطعات تکنولوژیک، محدودیتی وجود ندارد و شرکتهایی هم هستند که بنا به فاز مصرفی خود، با فرمولهای پیچیدهتر به طراحی و قالبریزی این بخش مهم میپردازند. در بخش مقالات سایت یدک خواجه هر کدام از این قطعات را به تفسیر شرح خواهیم داد . استفاده از خطوط قابل توجه در سپر عقب ، سادگی را کاهش می دهد. قطر چرخ ها متناسب با اندازه خودرو است و خطوط حجمی که از چراغ های عقب شروع می شوند و تا بال جلو ادامه می یابند ، ظاهری اسپرت سرسیلندر دیزل ژنراتور ایجاد کرده اند. حتما باید پیستون هایی که قطر آن ها با سیلندر یکسان بوده و بزرگ تر باشند، تهیه شود.

که این سیستم برای طراحی یک سیستم اگزوز مطلوب ما را به سوی نصب لوله های اگزوز بین دو کپه سیلندر هدایت می کند. البته پیستون رینگ های متفاوت با وظایف مختلف دارد. چراغ جلوی تیبا را به صورت محدود با برند «کروز» هم می توان پیدا کرد که البته قیمت های متفاوتی برای آن داده می شود. البته این قیمت برای مدل موتوردار این برند است. چراغ مه شکن جلوی تیبا با برند فن آوران تقریباً ۸۰ هزار تومان و با برند جمع ساز بیش از ۱۰۰ هزار تومان قیمت خورده است. چراغ جلوی تیبا با مارک فن آوران نیز به بازار آمده است که در مدل موتوردار، تنها ۲۳۰ هزار تومان قیمت می خورد! دسته موتور تیبا با مارک «کوپر»، تنها ۶۰ هزار تومان ارزش دارد. رادیاتور محیطی مشبک مانند است که تبادل حرارتی فراوان متعددی با هوا داراست و برای انتقال گرمای مایع کولر به هوا پباده سازی شده است.

• مجموعه فن رادیاتور پژو 407. . برای مثال واشرسرسیلندر استاندارد خودرو پژو ایکس یو 7 1.2 میلیمتر می باشد اما واشرسرسیلندر استاندارد آن 1.4 میلیمترمی باشد؛ این دو دهم میلیمتر اختلاف به دلیل تراشی هست که بر روس سرسیلندر ما اتفاق افتاده است. سر سیلندر پژو ۴۰۵تک گانه سوز عظام ساخت کشور ایران می باشد و دارای تاییدیه استاندارد ایران و چندین تاییدیه بین المللی می باشد. سرسیلندر دارای کانال هایی برای ورود هوا به اتاقک احتراق و نیز خروج گازهای ناشی از احتراق درون سیلندر است. یکی از بزرگترین، پرشمارترین و در عین حال ناشناختهترین مشکلاتی که درون موتور دیده میشود از ناحیه عاملی به نام کمپرس است. موتورهای چهار زمانه درون سوز و پیچیده هستند. بیشترین استفاده از موتورهای V6 60 درجه مدلهای تولیدی توسط زیرمجموعه ی اروپایی کمپانی فورد می باشد. قبل از نصب واشر سرسیلندر جدید، شرایط سیلندر از لحاظ ترک دیدگی، ساییدگی و تاب برداشتن آن مورد بررسی قرار می گیرد. سر سیلندر با دقت بسیار بالا و توسط تراشکاری دقیق طراحی و تولید سرسیلندر عظام میشود. تشکر هیدیکا: خیر کامل و اببند است و نیاز به هیچ عمل تراشکاری ندارد.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت سرسیلندر کامل ef7.