بهینه سازی موبایل فرندلی برای ویدیوها
چگونه موبایل فرندلی سازگاری با موبایل بودن سایت خود را افزایش دهیم؟ مجله وب نبض
این نام از ترکیب “آرماگدون” و “موبایل” آمده و نشاندهنده نگرانی بزرگی بود که در دنیای دیجیتال ایجاد شد. اما داشتن یک سایت سازگار با موبایل به چه معناست؟ و از کجا شروع می کنید؟ در این مقاله اصول سئو، یک نمای کلی از کارهایی که می توانید برای بهبود سایت موبایل خود انجام دهید را خواهید دید. یکی از بهترین راهها برای طراحی سایت کاربرپسند، استفاده از فریمورکهای آماده است. این فریمورکها ابزارها و کلاسهای متنوعی دارند که میتوانید از آنها برای طراحی صفحات مختلف استفاده کنید و از ابتدای پروژه نگران مسائل ریسپانسیو نباشید. این نکات اساسی میتوانند پایهای برای ایجاد یک طراحی موبایل فرندلی و بهینه باشند که به راحتی در دستگاههای مختلف قابل دسترسی است.
وبانو از سال 1397 فعالیت خود را در زمینه طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن آغاز کرده است و تا کنون افتخار همکاری با شرکت های بسیاری را داشته است. فرم های طولانی و پیچیده می توانند باعث کاهش نرخ تکمیل فرم در موبایل شوند. مطمئن شوید که تصاویر به درستی در دستگاه های موبایل نمایش داده می شوند و لودینگ تنبل (Lazy Loading) برای تصاویر بزرگ فعال شده است. ۵- برای مشاهده بهینه کاربر هیچ ریدایرکشنی نیاز نیست که این موضوع باعث کاهش زمان بارگذاری می گردد. ۴- بروز اشتباهات رایجی که بسیاری از سایت های تلفن همراه را تحت تاثیر قرار می دهد، کاهش می دهد. استفاده از هر 3 این ابزارها رایگان و ساده است، بنابراین برای بررسی سازگاری با موبایل وقت بگذارید.
با داشتن یک وب سایت سازگار با موبایل، نظر بیش از 60 درصد از کاربرانی که کسب و کار شما را پیدا می کنند را بهبود می بخشید. یک سایت موبایل فرندلی بهگونهای طراحی شده است که در صفحات کوچکتر مثل موبایل و تبلت بهخوبی در دسترس و قابل استفاده باشد. اولویت در این نوع طراحی، تعامل سادهتر کاربران با سایت در گوشیهای همراه است. در مقابل، سایتهای دسکتاپ فرندلی برای کار با لپتاپ یا کامپیوترهای رومیزی بهینه شدهاند. موبایل فرندلی بودن وب سایت، یک الزام حیاتی برای موفقیت در دنیای دیجیتال است. با رعایت این چک لیست و پیاده سازی اصول گفته شده، می توانید وب سایتی طراحی کنید که نه تنها کاربران موبایل را راضی نگه دارد، بلکه به بهبود رتبه سایت شما در موتور های جستجو نیز کمک کند.
برای اطلاعات بیشتر از ابزار های سئو و افزونه های طراحی سایت به سایت مهام مراجعه کنید. یک فروشگاه آنلاین موفق باید موبایل فرندلی باشد تا کاربران بتوانند به راحتی محصولات را مرور و خرید کنند. استفاده از طراحی ریسپانسیو (Responsive Design)، تصاویر بهینه شده، و منوهای ساده از ویژگی های یک فرندلی استور است. کاربران موبایل معمولاً از صفحه لمسی برای تعامل با سایت استفاده می کنند. بنابراین، باید طراحی سایت شما به گونه ای باشد که به راحتی با انگشتان قابل استفاده باشد. اما تجربه ثابت کرده است محتوای یک وب سایت به تنهایی، نمی تواند مخاطبان را به خود جذب کند.
از دستگاه های مختلف برای بررسی درست بودن تایپوگرافی خود استفاده کنید و در صورت لزوم تغییراتی را ایجاد کنید. طراحی مینیمالیستی می تواند کمک کند که سایت شما بارگذاری سریعتری داشته باشد و تجربه کاربری بهتری را برای کاربران موبایل فراهم کند. با حذف المان های اضافی و تمرکز بر روی محتوای اصلی، می توانید سایت خود را برای کاربران موبایل مناسب تر کنید. هنگامی که کاربران مطلبی را جستجو می کنند، می خواهند به سرعت به آن دسترسی داشته باشند. اگر وب سایت شما به اندازه کافی سریع برای مخاطبان بارگیری نشود، آنها از صفحه شما خارج می شوند. PageSpeed Insights یکی دیگر از محصولات عالی گوگل، ابزار PageSpeed Insights است که به طور خاص فقط برای آزمایش موبایل فرندلی بودن سایت نیست، بلکه برای انجام این کار هم بسیار مفید است.
تنها چند سال است که گوشیهای همراه محبوبیت زیادی پیدا کردهاند و اغلب افراد حداقل یک گوشی هوشمند همراه خود دارند. تا همین چند سال پیش بیشتر کارهای اینترنتی پشت کامپیوترها و مانیتورهای رومیزی انجام میشد. سایتی که تا همین چند سال پیش ترافیک بالایی داشت اگر اکنون با شرایط تازه خود را تنظیم نکند ممکن است بخشی از کاربران خود را از دست بدهد. در طراحی ریسپانسیو در مدیا کوئری ها بر حسب درصد به تگ های تشکلیل دهنده سایت مقدار میدهیم. مزیت ریسپانسیو متناسب شدن عرض محتوا با هرگونه دستگاه با هر رزولوشنی است.
در مقابل، سایتهای موبایل فرندلی که تجربه کاربری خوبی ارائه میدهند، معمولاً نرخ تعامل بالاتری دارند و این میتواند به بهبود سئو سایت کمک کند. موبایل فرندلی بودن وب سایت، یکی از اصول مهم طراحی در دنیای دیجیتال است. با توجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد از ترافیک وب جهانی از طریق موبایل تأمین می شود، داشتن سایتی که تجربه کاربری خوبی در این دستگاه ها ارائه دهد، ضروری است. طراحی وب سایت موبایل فرندلی منجر به افزایش نرخ تبدیل، کاهش نرخ پرش و بهبود رتبه سایت در موتور های جستجو می شود. تیم طراحی سایت در اصفهان webano با ارائه خدمات حرفه ای، وب سایت شما را برای دستگاه های موبایل بهینه می کند.
این الگوریتم به این معناست که گوگل برای بررسی یک سایت، ابتدا به محتوای نسخه موبایل آن میپردازد تا اطمینان پیدا کند بهترین تجربه ممکن در انتظار کاربران است. این نوع طراحی به وب سایت اجازه می دهد تا به طور خودکار خود را با اندازه صفحه نمایش دستگاه های مختلف سازگار کند. از نمایشگر های بزرگ دسکتاپ گرفته تا صفحه های کوچک موبایل، وب سایت باید به گونه ای طراحی شود که تجربه یکپارچه ای برای کاربران ایجاد کند. تیم طراحی سایت در اصفهان وبانو با استفاده از طراحی واکنش گرا، سایت هایی حرفه ای و متناسب با نیاز کاربران موبایل ارائه می دهد. با افزایش تعداد کاربران موبایل و اهمیت محتوای دیجیتال، وبسایتها و برنامههای کاربردی نیز باید بازترین دسترسی را به این دستگاهها فراهم کنند. موبایل فرندلی (Mobile Friendly) به معنای ارائه تجربه کاربری بهینه و دوستانه برای کاربران دستگاههای موبایل است.
بنابراین برای جلب رضایت بخش زیادی از کاربران، به طراحی سایت موبایل فرندلی نیاز داریم. این روش اگرچه مزایای خودش را دارد اما نسبت به طراحی سایت سازگار با گوشی همراه و تبلت، نیازمند صرف زمان، هزینه و انرژی بیشتری است. این یک ابتکار توسط گوگل و دیگران برای بارگیری سریع صفحات وب در دستگاه های تلفن همراه است. با قرار دادن محتوای خود در کدهای HTML خاص، می توانید صفحات را به گونه ای بهینه کنید که گوگل از آن برای بهبود عملکرد استفاده کند. به خاطر داشته باشید که AMP خالی از اشکال نیست و هر پروژه ای از آن سود نمی برد.
بنابراین، توجه به این الگوریتم و بهینهسازی سایت برای آن، کلید موفقیت در کسب رتبههای بهتر در نتایج جستجوی گوگل است. سازگاری سایت با دستگاههای همراه، یکی از عواملی است که به بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل کمک میکند. گوگل و دیگر موتورهای جستجو، سایتهای موبایل فرندلی را به عنوان سایتهای کاربرپسند در نظر میگیرند و آنها را با رتبه بالاتری به کاربران موبایل پیشنهاد میدهند. در نتیجه، ترافیک بیشتری جذب میکنید، رتبه بهتری در گوگل خواهید داشت و احتمال فروش محصولات یا ارائه خدمات بیشتر میشود. این بهبود رتبه نه تنها به افزایش بازدیدکنندگان سایت منجر میشود، بلکه یک فرصت بزرگ برای رشد کسبوکار شما در فضای دیجیتال است.
در مقابل، کاربران با سایتهای موبایل فرندلی راحتتر هستند و تعامل بهتری با آنها برقرار میکنند. سایتهای سازگار با تلفن همراه و تبلت، برای تعامل لمسی و صفحات کوچکتر نسبت به لپتاپ طراحی شدهاند و از این جهت تجربه بهتری به مخاطب میدهند. همانطور که از نام آن میتوان حدس زد، سایتهای موبایل فرندلی با گوشیهای هوشمند دوست هستند! آنها میتوانند خود را با موبایل شما سازگار کنند و در هر تلفن همراهی، به اندازه کافی خوب و در دسترس به نظر برسند. صفحات موبایل نسبت به لپتاپ کوچکتر هستند و دسترسی به همه قسمتها، توانایی خواندن بخشهای مختلف و در مجموع بررسی و پیمایش یک سایت در آنها کمی سختتر است. بنابراین اگر سایت شما روی موبایل بهاندازه کافی خوب نباشد ممکن است مخاطبان بسیاری را از دست بدهید.
همچنین میتوانید از لینکهای بیشتری در محتواهای متنی سایت استفاده کنید تا دسترسی مناسبتری به کاربران خود دهید. از سوی دیگر، سازگاری با گوشیهای هوشمند و موبایل فرندلی بودن سایت میتواند تجربه کاربران و تعامل آنها را بهبود ببخشد. همه این عوامل دستبهدست هم میدهند تا موبایل فرندلی بودن سایت را به شرطی مهم و قابل توجه، برای بهبود رتبه گوگل و سایر موتورهای جستجو تبدیل کنند. البته سازگاری با گوشیهای همراه شرطی لازم برای بهبود سئو است اما کافی نیست. کیفیت محتوا، لینکسازی اصولی و عواملی از این دست نیز در رتبه سایت اهمیت دارند. محتوای تولیدشده برای سایتهای موبایل فرندلی باید با نسخه دسکتاپ متفاوت باشد.
یک راه آسان برای تست سازگاری با موبایل، استفاده از ابزار تست صفحه موبایل گوگل است. محتوا مهم ترین بخش یک وب سایت است و باید در سریع ترین زمان ممکن در اختیار کاربران قرار گیرد. مطمئن شوید که تصاویر و متن ها به خوبی تغییر اندازه می دهند و در هیچ دستگاهی بریده یا ناهماهنگ دیده نمی شوند. با تسهیل استفاده سایتتان در گوشی تلفن همراه، میتوانید سهم بازار خوبی را از رقبایتان بگیرید. به بازدیدکنندگان سایت خود کمک کنید تا دنبال آن چیزی که هستند، به راحتی پیدایش کنند.
لایت هاوس (Lighthouse) ابزاری اپن سورس از گوگل است که برای سنجش عملکرد و تجربه کاربری سایت شما طراحی شده است. شما میتوانید با وارد کردن آدرس سایت خود، این ابزار را برای بررسی سایت در شرایط شبیهسازیشده به کار بگیرید. این ابزار یکی از جامعترین راهها برای بررسی سازگاری سایت با موبایل است. سایتهایی که بهسختی در گوشیهای هوشمند قابل بررسی و استفاده باشند، معمولاً کاربران کمتری را به خود جذب میکنند. کاربران تمایل دارند تجربهای ساده و راحت در هنگام استفاده از گوشیهای همراه داشته باشند، و سایتهای موبایل فرندلی این نیاز را به خوبی برآورده میکنند.
چرا سرعت بارگذاری سایت برای کاربران موبایل اهمیت زیادی دارد؟کاربران موبایل اغلب به اینترنت با سرعت پایین تر دسترسی دارند و صبر کمتری برای بارگذاری صفحات دارند. اگر سایت بیش از ۳ ثانیه طول بکشد تا بارگذاری شود، احتمال ترک سایت توسط کاربران افزایش می یابد. بهینه سازی سرعت بارگذاری می تواند نرخ پرش را کاهش دهد و تجربه کاربری را بهبود بخشد. در این مطلب، به بررسی اصول طراحی و پیادهسازی یک وبسایت ریسپانسیو و موبایل فرندلی میپردازیم. از اهمیت و مفهوم طراحی ریسپانسیو شروع کرده و با معرفی فریمورکها، اصول طراحی کاربرپسند، تکنیکهای بهینهسازی، و ابزارهای تست و ارزیابی همراه شما خواهیم بود.
امروزه موتورهای جستجو به وبسایت هایی که براساس اصول ریسپانسیو طراحی شده اهمیت ویژه می دهند. در گذشته گوگل و سایر موتورهای جستجو خیلی به موبایلی نبودن وبسایت ها اهمیت نمی دانند. تصاویر و ویدیو ها بخش بزرگی از طراحی وب سایت را تشکیل می دهند، اما اگر به درستی بهینه نشوند، می توانند سرعت بارگذاری را به شدت کاهش دهند. ۶- هنگامی که ربات گوگل (Spider, Crawler) درون سایت در حال بررسی و به اصطلاح خزش است، موجب صرفه جویی در منابع می شود. زیرا در صفحات یک سایت ریسپانسیو این ربات تنها یک بار صفحه را بررسی می کند.
این الگوریتم نشان دهنده اهمیت روزافزون استفاده از موبایل در جستجوهای اینترنتی است و کسب و کارها باید استراتژیهای سئو خود را بر این اساس تنظیم کنند تا از رقبا پیشی بگیرند. در سال ۲۰۱۶ گوگل اعلام کرد که میخواهد به سایتهای موبایلفرندلی رتبههای بهتری بدهد و سیگنال موبایلفرندلی را تقویت کند. این خبر توجه زیادی جلب کرد، چرا که هر روز تعداد بیشتری از کاربران برای جستجو از موبایلهای خود استفاده میکردند. در همین راستا، فاکتورهای رتبهبندی گوگل نیز اهمیت بیشتری به تجربه کاربری در موبایل دادند و این عامل به یکی از معیارهای اصلی در تعیین جایگاه سایتها تبدیل شد. کاربران موبایل معمولاً به اینترنت های با سرعت کمتر دسترسی دارند و اگر سایت شما بارگذاری کند، احتمالاً بازدیدکنندگان از سایت شما خارج خواهند شد. سئوی موبایل و موبایل فرندلی کردن سایت بخشی جدایی ناپذیر از رشد کسب و کار آنلاین شماست.
طبق گزارشها و تخمینها، بیش از ۶۰ درصد ترافیک وبسایتها از طریق کاربران موبایل تأمین میشود. گوگل اهمیت زیادی به تجربه کاربران میدهد و به همین دلیل، از سال ۲۰۱۹ به بعد، از روش «Mobile-first indexing» برای رتبهبندی سایتها استفاده میکند. این الگوریتم به این معناست که گوگل ابتدا به محتوای نسخه موبایل سایت توجه میکند تا مطمئن شود که کاربران موبایل بهترین تجربه ممکن را خواهند داشت. از سوی دیگر، سازگاری سایت با گوشیهای هوشمند و موبایل فرندلی بودن آن میتواند تجربه کاربری و تعامل کاربران با سایت را بهشدت بهبود ببخشد. تمام این عوامل باعث میشوند که موبایل فرندلی بودن به یکی از شروط اساسی برای بهبود رتبه سایت در گوگل و سایر موتورهای جستجو تبدیل شود. البته، باید در نظر داشت که موبایل فرندلی بودن تنها یک بخش از سئو است و برای موفقیت کامل، کیفیت محتوا، لینکسازی اصولی و سایر عوامل نیز باید در نظر گرفته شوند.
در موبایل، کاربران از انگشت خود برای کلیک و جا به جایی استفاده می کنند، بنابراین عناصر طراحی باید برای لمس بهینه شوند. Webano با ارائه طراحی لمسی حرفه ای، تجربه کاربری روان و جذابی را برای کاربران موبایل ایجاد می کند. طراحی واکنش گرا نه تنها تجربه کاربری را بهبود می بخشد، بلکه به کاهش نرخ پرش (bounce rate) نیز کمک می کند. اگر کاربری نتواند به راحتی از سایت شما در موبایل استفاده کند، به سرعت از آن خارج خواهد شد، که این موضوع تأثیر منفی بر سئو و نرخ تبدیل شما خواهد داشت. ابزار SEMrush یک ابزار تحلیل و بهینهسازی سئو و بازاریابی دیجیتال است که میتواند به شما در بررسی موبایل فرندلی (Mobile Friendliness) سایت کمک کند.
به همین دلیل است که سرعت سایت برای سال ها عامل رتبه بندی بوده است و چرا گوگل به طور فزاینده ای بر رفع این مشکل رایج تمرکز می کند. برای اثبات بیشتر، بهروزرسانی تجربه صفحه و معرفی معیارهای Core Web Vitals را ببینید. وقتی محتوای متناسب با سئوی موبایل ایجاد میکنید، آن را به گونهای قالببندی میکنید که تجربه مثبتی را در دستگاههای تلفن همراه ارائه دهید. به عنوان مثال، نگه داشتن پاراگراف ها در 2 تا 3 جمله، خواندن یا مرور مقاله شما را برای مخاطبان آسان تر می کند. دکمههای Call to Action (CTA) به مخاطبان شما کمک میکنند تا گام بعدی را به سمت تبدیل بردارید.
این دو عنصر تعیین میکنند که آیا کسی روی فهرست شما در نتایج جستجو کلیک میکند یا خیر. اطلاعات مهم را در قسمت بالای صفحه قرار دهید تا کاربران بدون اسکرول به آن دسترسی پیدا کنند. طراحی لمسی مناسب باعث می شود کاربران به راحتی با سایت شما تعامل کنند، که این تعامل مثبت منجر به ماندگاری بیشتر کاربران و افزایش نرخ تبدیل خواهد شد. سایت تلفن همراه خود را طوری سازماندهی کنید تا افراد بتوانند آنچه را که نیاز دارند بدون نیاز به تایپ در قسمت جستجو پیدا کنند یا بدون پر کردن فرم تماس با شما تماس بگیرند. اگر از وردپرس استفاده می کنید، به احتمال زیاد موضوع شما در حال حاضر پاسخگو است و می تواند با تمام صفحه ها سازگار شود. با این وجود، خوب است بررسی کنید که سایت شما در ابزارهای توسعه دهنده گوگل کروم چگونه مقیاس می شود.
اکنون وقت آن رسیده است تا وب سایت یا برنامه کاربردی خود را به یک سطح بالاتر از سادگی برای کاربران موبایل خود ببرید. Mobile First Index به معنای این است که گوگل ابتدا نسخه موبایلی سایت را ایندکس میکند، بنابراین علاوه بر ریسپانسیو بودن، تجربه کاربری، سرعت بارگذاری و کیفیت محتوا در نسخه موبایلی بسیار مهم است. بنابراین، ربات گوگل برای بهبود تجربه کاربران (و البته حفاظت از درآمد خود!)، دست به کار شد و الگوریتمهایی مانند “Mobilegeddon” و “Mobile First Index” را معرفی کرد. چیزی که طراحان و وبمستران را تشویق به بهینهسازی سایتها برای موبایل کرد، وعده کسب رتبههای بهتر در نتایج جستجو بود. این الگوریتمها نقش مهمی در هدایت وب به سمت موبایلفرندلی شدن ایفا کردند و در ادامه بیشتر با آنها آشنا میشویم.
یکی از مسائلی که در راستای کاربر پسند بودن برای شرکت ها مهم می باشد، این است که مطالب وب سایت به بهترین شکل ممکن در دسترس تمامی کاربران قرار گیرد. از طرف دیگر با افزایش ترافیکی که وب سایت ها از سوی کاربران موبایل ها و تلفن های هوشمند میگیرند، فقط کاربر پسند بودن مطرح نیست و مسئله موبایل فرندلی بودن یک وب سایت نیز باید بررسی شود. وقتی شرکتها برای موبایل بهینهسازی میکنند، بسیاری از آنها URL تلفن همراه متفاوتی ایجاد میکنند. با یک URL جداگانه برای موبایل، یک سایت موازی برای کاربران موبایل ایجاد می کنید. این به شما امکان می دهد یک تجربه سفارشی برای افرادی که از طریق دستگاه های تلفن همراه از وب سایت شما بازدید می کنند ایجاد کنید.
این نوع طراحی به کاربران امکان میدهد که بدون نیاز به زوم یا اسکرول اضافی، بهراحتی از سایت استفاده کنند. به همین دلیل، در سالهای اخیر یکی از مهمترین تغییرات در الگوریتمهای جستجوی گوگل، “Friendly Mobile” بوده است. این الگوریتم بهینهسازی سایتها برای تجربه کاربری موبایل را در اولویت قرار داده و سایتهایی که موبایلفرندلی نباشند، از رتبههای برتر جستجو دور میمانند. اگر به دنبال رویکردهای نوآورانه و راهحلهای حرفهای در زمینه بهینهسازی سایت برای موبایل و دیگر جنبههای دیجیتال مارکتینگ هستید، آژانس بازاریابی مهام همراه شماست. طراحی سایت ریسپانسیو در رنکینگ موتور های جستجو و وب سایت های دیگری همچون Alexa ، به ویژه برای سایت هایی که به تازگی طراحی شده، بسیار موثر است. بهینه سازی سایت به منظور بهره گیری در موبایل، تبلت و دیگر دستگاه ها به بهبود سئو سایت کمک قابل توجهی می کند.
این به معنای جذب بیشتر بازدیدکنندگان و بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل است. الگوریتم Mobilegeddon گوگل به طور خاص سایتهای موبایل فرندلی را مورد توجه قرار داده است. برخلاف تصور خیلیها، محتوای تولیدشده برای سایتهای موبایل فرندلی با انواع دسکتاپ فرندلی تفاوتهایی دارد. برای مثال استفاده از نشانهگذاری برای شمردن موارد و استفاده از تصاویر کوچکتر و کمحجم میتواند به تولید محتوای بهینه برای سایتهای سازگار با موبایل کمک کند. کاربران گوشیهای هوشمند باید بتوانند در کمترین زمان به اطلاعات موردنظر خود برسند بدون آنکه نیاز باشد، صفحات زیاد و پاراگرافهای طولانی را جستجو کنند.
در یک سایت Mobile Friendly ، کاربران باید بتوانند بهراحتی و بدون نیاز به زوم کردن یا تغییرات پیچیده در صفحه، به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. گوگل با معرفی الگوریتم Mobilegeddon در سال ۲۰۱۵ به سایتهایی که برای موبایل بهینه شدهاند اولویت داد. طراحی موبایل فرندلی نه تنها تجربه کاربری را بهبود می بخشد، بلکه تأثیر مستقیمی بر رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو نیز دارد. با رعایت اصولی مانند سرعت بارگذاری، طراحی واکنش گرا و محتوای جذاب، می توانید سایت خود را برای کاربران موبایل بهینه کنید و تعامل بیشتری ایجاد کنید. امروزه با افزایش استفاده از تلفن های همراه و دستگاه های هوشمند، اهمیت طراحی سایت های موبایل فرندلی (Mobile Friendly) به یک موضوع حیاتی تبدیل شده است. طبق آمارهای مختلف، درصد زیادی از کاربران اینترنت از طریق گوشی های هوشمند خود به جستجوی اطلاعات و انجام خریدهای آنلاین می پردازند.
ممکن است گوگل نحوه نمایش سایت شما در موبایل را تایید کند اما باید بررسی کنید که سایت شما در موبایل کاربران هم از تجربه کاربری و رابط کاربری مناسبی برخوردار باشد. Viewport عرض صفحه را برای دستگاه مورد استفاده برای مشاهده آن تعیین می کند. با تعیین یک نمای صحیح، مطمئن می شوید که بازدیدکنندگان با دستگاه های خاص نسخه مناسب سایت شما را دریافت می کنند. این کار را انجام ندهید، و ممکن است سایت دسکتاپ خود را به یک کاربر گوشی هوشمند با صفحه نمایش کوچک نشان دهید – یک نه بزرگ. تغییر مسیر یک بازدیدکننده را از یک صفحه درخواستی به صفحه دیگر هدایت می کند، زیرا صفحه درخواستی منتقل یا حذف شده است.
البته 1 سال قبل از این اعلام رسمی، گوگل از اهمیت طراحی سایت برای صفحات موبایل گفته بود. حالا دیگر همه باورشان شده بود که باید دست به کار شوند و برای نجات جان سایت و کسب و کار دیجیتالشان که متکی به وبسایت بود، کاری کنند. ابزار page speed گوگل، ابزاری برای بررسی سرعت سایت است که بخشی از این ابزار هم به تست موبایل فرندلی بودن سایت اختصاص پیدا کرده. با کمک آن میتوانید ببینید که وب سایت شما برای نمایش در صفحات موبایل، تا چه حد بهینه شده است. برای مثال، تصور کنید که به یک سایت خبری سر بزنید، اگر مجبور باشید مدام زوم کنید یا برای یافتن اطلاعات مورد نیاز زیاد اسکرول کنید، این تجربه خوبی نخواهد بود.
پاپ آپ ها به طور موثر به جلب توجه مخاطبان شما کمک می کند و آنها را وادار می کند تا به اطلاعات حیاتی که می خواهید به اشتراک بگذارید نگاه کنند. چه برای ثبت نام چه برای دریافت ایمیل یا دانلود محتوای رایگان، بسیاری از شرکت ها از پنجره های بازشو استفاده می کنند تا توجه کاربر را به سمت اقدامی که می خواهید انجام دهند جلب کنند. یکپارچه سازی طراحی ریسپانسیو، مرور سایت شما را برای مخاطبان شما آسان می کند. آنها به راحتی می توانند در صفحه شما حرکت کنند و سایت شما را به درستی مشاهده کنند. میتوانید mobile friendly Test را در Google جستجو کنید یا مستقیماً به وبسایت بروید .
حدودا از سال 2015 بود که گوگل با بررسی نتایج جستجو به این نتیجه رسید که تعداد کاربران موبایلی نسبت به کاربران دسکتاپ در حال افزایش است. پس از آن هم با معرفی الگوریتم mobilegeddon، به وب سایت هایی که برای نمایش در صفحات موبایل بهینه شده اند، اهمیت بیشتری داد. در این بخش به بررسی مراحل اصلی برای تبدیل سایت خود به یک سایت موبایل فرندلی خواهیم پرداخت. این مراحل می توانند شما را در مسیر بهینه سازی سایت و بهبود تجربه کاربری برای کاربران موبایل راهنمایی کنند. بخش بزرگی از سئوی موبایل، تطبیق وب سایت شما برای ارائه بهترین تجربه موبایلی برای مخاطبان است. اگر وبسایت سازگار با موبایل ندارید، این خطر را دارید که مردم درک منفی از کسب و کار شما داشته باشند و از صفحات شما خارج شوند، که به رتبه شما آسیب میزند.
امروزه اکثر سیستم های مدیریت محتوا به شما امکان استفاده از طراحی سایت ریسپانسیو را میدهند. طراحی َAMP با استاندارد تک صفحه ای ارائه شده است و تبدیل یک سایت نسخه AMP میتواند چالش بزرگی محسوب شود. واژه انگلیسی mobile-friendly مفهومی جز تناسب وبسایت ها با انواع رزولوشن های موبایل و تبلت ندارد. موتورهای جستجو نه تنها با موبایلی نبودن سایت کنار می آیند بلکه اینگونه وبسایت ها را در نتایج جستجو حذف می کنند. نوشته چند راهکار ساده برای داشتن یک سایت موبایل فرندلی اولین بار در داده پردازان راستین. به خریداران موبایل کمک کنید تا چیزهایی را در سایت شما بیابند بدون اینکه مجبور باشند در طول مسیر از لایه های زیادی استفاده کنند.
طراحی موبایل فرندلی، پلی به سوی تجربه کاربری بهتر و رشد کسب و کار آنلاین شماست. سرعت بارگذاری سایت یکی از مهم ترین عوامل مؤثر در موبایل فرندلی بودن است. کاربران موبایل معمولاً به دلیل استفاده از اینترنت با سرعت پایین تر، صبر کمتری دارند و اگر صفحه ای بیش از ۳ ثانیه بارگذاری شود، احتمال ترک سایت توسط آن ها افزایش می یابد. وبانو با بهره گیری از روش های بهینه سازی حرفه ای، سرعت بارگذاری وب سایت را بهبود می بخشد و تجربه ای بی نقص برای کاربران موبایل فراهم می کند. با همراهی ما در این مقاله نکسیلا، شما با مفهوم موبایل فرندلی آشنا میشوید و راهکارهای عملی برای بهبود تجربه کاربری در دستگاههای موبایل را فرا میگیرید.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/